نمونه سوالات اقناع و تبلیغ برای مطالعه

توجه: 


سلام


1- اگر اشکالی در سوالات یا جواب ها مشاهده کردید فقط و فقط از طریق همین وبلاگ اطلاع رسانی شود

2- طبق دستور آموزش، هر کس در کلاس های هفته بعد و یا احتمالا فوق برنامه که توسط آموزش دانشگاه ترتیب داده می شود شرکت نکند، به منزله غایب محسوب شده و در حضور و غیاب وی موثر خواهد بود.


با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه شما 



1- اولین کسی که تئوری جامعی برای اقناع وضع کرد چه نام داشت؟ ص3

*الف- ارسطو         ب- مک کارتی          ج- مک لوهان         د- رکس هارلو

2- کدامیک از گزینه های زیر جزء جنبه های اقناع می باشد؟ ص3

الف- منبع            ب- پیام                ج- احساس مخاطبان      * د- همه موارد

3- براساس تئوری یادگیری پیام اقناع کننده باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟ص4

الف- پیام باید توجه گیرنده را جلب کند         ب- دلایل پیام باید فهم و درک شود

ج- گیرنده پیام نباید استدلال های پیام را بیاموزد    *د- گزینه های الف و ب صحیح می باشد.

4- کدام یک از مسیرهای زیر تعیین کننده مسیر اقناع شدن پیام می باشد؟ ص5

الف- مسیر جانبی و فرعی    * ب- مسیر جانبی و مسیر اصلی     ج- مسیر جانبی و غیر مستقیم    د- هیچکدام

5- کدام یک از عوامل زیر تعیین کننده مسیر اقناع شدن می باشد؟ ص5

*الف- ارتباط موضع به شخص    ب- ارتباط مخاطب با مخاطب    ج- ارتباط مخاطب با معنی پیام   

د- گزینه های الف و ب

6- در رسانه های جمعی شبه واقعیت را چه می نامند؟ص9

الف- افترا و تهمت       ب- کنایه و سخن پراکنی         ج- گزارش شایع        * د- همه موارد

7- کدام گزینه در خصوص میزان اثر بخشی یک گوینده به مخاطبان مؤثر است؟ ص10

الف- قابل اعتماد بودن منبع   ب- میزان جذابیت گوینده      *ج- گزینه های الف وب      د- هیچ کدام

8- از توصیه های زیر در خصوص افزایش اعتبار شخص کدام یک مربوط به توصیه و گفته های دیلنشایدر است؟ ص11

الف- اهداف اولیه پیچیده ای را تعیین کرده و پس اعلام پیروزی کنید.

*ب- نوع نگرش مردم را بفهمد.

ج- وضع محیط را طوری تنظیم کند که با چهره ای که از خود نمی خواهید مطابق باشد.

د- گزینه های الف و ب

9- کدام یک از گزینه های زیر برای الگوهای ساخته شده در رسانه های همگانی مؤثرند؟ ص12

الف- عدم آموزش رفتارهای جدید و نو                     * ب- آموزش رفتارهای نو     

ج- عمل نکردن الگوها به جهت صحت رفتارهای معین             د- هیچکدام

10- بازاریان برای سمت دهی به تصمیم مصرف کنندگان از چه هدایت کننده هایی استفاده می کنند؟ص12

الف- بسته بندی، قیمت     ب- قیمت و نام جنس        ج- شهرت فروشگاه      * د- همه موارد

11- برای انتقال یک پیام زنده و روشن چه خصوصیاتی را باید داشته باشیم؟ص13

*الف- از نظر احساس زنده پخش می شود     ب- برانگیزنده تصاویر غیر زنده     ج- در بردارنده مفهوم    د- هیچکدام

12- واژه تبلیغ به چه معناست؟ص15

الف- پخش کردن       ب- انشاء کردن         ج- پخش و انشاءکردن        *د- همه موارد

13- کدام یک از گزینه های زیر جزء اهداف تبلیغات به شمار می رود؟ص15

*الف- دستکاری ادراکات      ب- ساختن رفتارهای خاص    ج- عدم شکل دهی به برداشتها

د- هیچکدام

14- کدام یک از گزینه های زیر جزءارکان اصلی تبلیغات می باشد؟ص15

الف- پیام – پیام رسان      ب- پیام- وسیله ارتباطی        ج- وسیله ارتباطی- پیام گیران         

*د- هه موارد

15- صنعت چاپ در کدام یک از دوره های زیر پا به عرصه وجود گذاشت؟ص16

*الف- دوران ماقبل بازاریابی     ب- دوران ارتباطات انبوه      ج- دوران پژوهش       د- دوران بعد از بازاریابی

16- بازاریابی یعنی .....  ص17

الف- طور دیگری دیدن، روش بهتری خلق کردن                     

ب- کارکن، متفاوت باش، پیشرفت کن

ج- روشی است برای رسیدن به وضعیت بهتر ارائه کالا وخدمات موفق

* د- همه موارد

17- عوامل عمده ای که در فرآیند بازاریابی نقش اساسی را بازی می کنند کدام ها هستند؟ص17

الف- کالا و قیمت       ب- کالا و توزیع        ج- کالا و ترویج          * د- همه موارد

18- کدام یک از گزینه های زیر جزء ابزارهای 5 گانه تبلیغات می باشد؟ ص17

*الف- تبلیغات       ب- فروشندگی عمومی      ج- بازاریابی غیر مستقیم    د- روابط عمومی و خصوصی سازی

19- کدام یک از گزینه های زیر بیانگر تعریف تبلیغات است؟ص18

الف- هرگونه عرضه ایده و ارائه و کالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی فرد یا موسسه خاص انجام می دهد که مستلزم پرداخت هزینه نباشد.

*ب- هرگونه عرضه ایده وارائه وکالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی فرد یا موسسه خاص انجام می دهد که مستلزم پرداخت هزینه باشد.

ج- فرآیند استفاده از ارتباط مستقیم برای رسیدن به مصرف کننده و مخاطب

د- فرآیند ایجاد مناسبات مطلوب با جوامع مختلف

20- کدام یک از گزینه های زیر جزء ویژگیهای تبلیغات به شمار می رود؟ ص18

الف- یکسویه بودن ارتباط مخاطب                ب- یکسویه بودن ارتباط منبع    

 ج- عدم توجه به اقناع در شیوه های متعالی تبلیغ        *د- گزینه های الف وب

21- تبلیغ آشوب آفرین یا هیجانی یعنی ....... ص19

*الف- در این تبلیغ سعی می شود مخاطب به سوی اهداف معین هدایت شود.

ب- در این تبلیغ سعی می شود منبع در راستای منفعل کردن مخاطب باشد.

ج- در این نوع تبلیغ منبع مشخص و یا نا مشخص است و احتمال دارد اطلاعات پیام نیز درست یا نادرست باشد.

د- در این نوع تبلیغ اطلاعات پیام نادرست و ساختگی می باشد و هدف منبع زدن نیرنگ است.

22- کدام یک از گزینه های زیر جزء ابزارهای تبلیغات تجاری می باشد؟ص20

الف- تلویزیون و پوستر      ب- مطبوعات و بروشور      ج- رادیو و کاتالوگ       * د- همه موارد

23- کدام یک از گزینه های زیر جزءمکان وموقعیت های تبلیغاتی به شمار می رود؟ ص20

الف- جاده ها و اماکن عمومی     ب- افراد نامشهور        ج- وسایل نقلیه عمومی      *د- گزینه های الف وج

24- کدام یک از گزینه های زیر جزءتصمیمات اساسی در حوزه تبلیغ به شمار می رود؟ ص21

الف- هدف اساسی، پول، پیام       ب- پول، پیام، رسانه       ج- پیام، رسانه،ارزیابی    * د- همه موارد

25- کدام یک از گزینه های زیر جزء اولین گام در تهیه اهداف برنامه های تبلیغاتی می باشد؟ ص22

*الف- تعیین هدف تبلیغات   ب- ترویج ایده ها، کالا وخدمات  

ج- توصیف خدمات موجود    د- ترغیب مشتریان به خرید

26- کدام یک از گزینه های زیر جزء مزایای تبلیغ در جامعه به شمار می رود؟ص23

الف- باعث کمبود فروش،سود، اعتبار سازمانی می شود.

ب- باعث عدم تنوع محصول و نو آوری می شود.

*ج- هزینه های حمل و نقل و توزیع را کاهش می دهد.             د- باعث ایجاد رقابت نمی شود.

27- کدام یک از گزینه های زیر جزء ویژگیهای منبع پیام به شمار می رود؟ ص25

الف- اعتبار منبع          ب- مورد علاقه مخاطب بودن      ج- معناردار بودن منبع       * د- همه موارد

28- کدام یک از گزینه های زیر جزء مهمترین گام ها در انتخاب رسانه برای هدف تبلیغات می باشد؟ص 26

الف- تصمیم درباره زمانبندی رسانه              ب- عدم تعیین سطح پوشش وفراوانی پیام 

ج- انتخاب وسیله خاص ناقل پیام                *د- گزینه های الف وج

29- کدام یک از گزینه های زیر جزء مزایای تبلیغ در تلویزیون به حساب می آید؟ ص26

الف- جاذبه برای حواس    ب- ترکیب صدا و تصویر و حرکت   

ج- توجه و پوشش و دسترسی بالا     *د- همه موارد

30- کدام یک از گزینه های زیر جزء معایب تبلیغ در رادیو به حساب می آید؟ ص27

الف- سمعی بودن صرف     ب- توجه کمتر به آن نسبت به تلویزیون      

ج- پخش سریع         *د- همه موارد

31- دسترسی سریع و کاملتر به اطلاعات در استفاده از کدام رسانه برای تبلیغ می باشد؟ ص 27

الف- مجله             ب- مطبوعات         ج- رادیو          * د- اینترنت

32- تمهیدات تبلیغ یعنی .....  ص 28

الف- آمادگی ذهنی مخاطب     ب- تبیین نتایج تبلیغ     ج- تکرار در محور تبلیغ      *د- همه موارد

33- کدام یک از گزینه های زیر جزء کارکردهای تبلیغاتی می باشد؟ ص 29

الف- هدف نهایی تبلیغات فروش به مصرف کننده است.          

*ب- آگهی بازار های تولیدی پدید می آید.

ج- آگهی رقابت را در تولید بسط وگسترش می دهد.           

د- آگهی به طور دائم باعث بهبود کیفیت تولید می شود.

34- در دنیای امروزی تبایغات دارای کدام یک از شرایط واصول زیر است؟ ص 33

الف- اصل متقاعد ساختن              ب- اصل وضع رفتار الحاقی     

 ج- اصل عدم پیوستگی مطلوب     * د- گزینه های الف وب

35- کدام یک از گزینه های زیر نشانگر تبلیغات به شیوه عموم می باشد؟ ص 33

الف- تبلیغات غیر تجاری        ب- تبلیغات غیر سیاسی        

ج- تبلیغات غیر آموزشی        *د- تبلیغات اجتماعی، بهداشتی وعملی

36- کدام یک از گزینه های زیر از عوامل دخیل در روان شناسی تبلیغات به شمار می رود؟ ص 33

*الف- تلقین پذیری         ب- عدم تداعی معانی وانتقال        

ج- اصل پیوستگی مطالب       د- هیچکدام

37- رعایت کدام یک از نکات زیر در جهت تأ ثیرگذاری تبلیغات به تفکر ذهنی افراد می تواند مؤثر باشد؟ ص 34

الف- سادگی ،تکرار ،اغراق گویی وبزرگ نمایی                ب- تکرار ،اغراق گویی وبزرگ نمایی

ج- اغراق گویی وبزرگ نمایی ،کلی بافی های فریبنده             *د- همه موارد

38- کدامیک از موارد ذیل جزء عوامل موفقیت در برگزاری نمایشگاه است؟ص 35

الف- داشتن تقویم نمایشگاهی    ب- مدیریت غرفه     

ج- سازماندهی رابطان نمایشگاهی     *د- تمامی موارد

39- کدام گزینه جزء ابزارهای «اطلاعیه های خبری»به شمار نمی آید؟ص 37

الف- تیزر     ب-  زیرنویس      *ج-  آگهی های مطبوعاتی     د - آنونس(مخصوص رادیو تلویزیون)

40- مهمترین دستاورد «سفر مطبوعاتی» برای مسئولین روابط عمومی چیست؟ ص 39

الف-  جلب رضایت اصحاب رسانه                           ب-  آگاهی از نظرات و دیدگاه خبرنگاران

*ج- حجم قابل توجهی از صفحات مطبوعات را برای درج مطالب بدست می آورند.     د- هیچکدام

41- هدف از «معاشرت مطبوعاتی»چیست؟ ص 39

الف- افزایش تبلیغات   ب - اطلاع رسانی    

*ج- توسعه ارتباطات دوستانه وغیر رسمی      د- افکارسنجی

42- بهترین ابزار برای آموزش تبادل نظر و اطلاع رسانی کدام گزینه است؟ ص 40

*الف-  برگزاری همایش    ب- برگزاری مراسم        ج- برگزاری نمایشگاه             د- سفر مطبوعاتی

43- مهمترین ویژگی برگزاری جلسات تریبون آزاد بین کارکنان و مدیریت یک سازمان در چیست؟ ص 41

الف- تعامل دوستانه   ب- انتقاد از عملکرد مدیریت   

ج- بیان دیدگاهها    *د- اداره جلسات توسط خود کارکنان

44- کنفرانس مطبوعاتی یعنی.............ص 41

*الف-  گفتاری که اطلاعات و اخبار ضروری سازمان به سرعت از طریق رسانه های جمعی به اطلاع عموم برسد.

ب-  جلسه ای که فقط از طریق رسانه های مکتوب صورت می گیرد

ج- کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخگویی به افکار عمومی در صورت وجود شایعه صورت می گیرد

د-  کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه گزارش عملکرد سالیانه یک سازمان به مطبوعات صورت می گیرد.

45- کدام یک از گزینه های زیر جزء محتواو بخش های گزارش سالیانه می باشد؟ ص 42

الف- گزارش مالی                                       ب-  توضیح و تشریح عملکرد سازمان در سال گذشته

ج- ارائه گزارش سالیانه به مطبوعات               *د-  گزینه های الف وب

46- گدام گزینه جزء ویژگی های متن یک سخرانی نیست؟ ص 43

*الف-  محتوای متن نباید بر حول یک یا دو مطلب متمرکز شود

ب- متن سخنرانی باید دارای محتوا،انسجام و هدف باشد

ج- روشن و قابل فهم بودن متن سخنرانی

د- متن سخنرانی می بایست متناسب با موقعیت شغلی،تحصیلی و سایر ویژگیهای مخاطبین باشد

47- کدامیک از موارد ذیل جزء اهداف نشریه داخلی محسوب نمی شود؟ ص 44

الف-  توسعه و تقویت تفاهم بین مدیریت و پرسنل            

ب- تقویت اندیشه های کاری و سازماندهی

ج- پرکردن اوقات فراغت کارکنان

*د- چاپ مقالات ارسالی کارکنان

48- کدام گزینه از ابزارهای «بازاریابی از راه دور» تلقی نمی گردد؟ ص 47

الف- تبلیغات تلویزیونی     ب-  صفحات وب     *ج- بیلبرد های محیطی     د-  راهنمای تلفن مشاغل

49- در کدام تکنیک از یک منبع دوست داشتنی و قابل اعتماد برای تایید کالا استفاده می شود؟ ص 48

الف-  تکنیک موزیکال      *ب-  تکنیک ارایه تاییدیه     

ج-  تکنیک داستان گویی     د- تکنیک تبلیغ دو تکه

50- کدام تکنیک تبلیغاتی بر جنبه مشکل گشا بودن کالا اشاره می کند؟ ص 49

الف- تکنیک نمای نزدیک     ب-  تکنیک مقایسه      

*ج- تکنیک حل مشکل       د- تکنیک روتوسکوب

51- کدامیک از موارد ذیل جزء مراحل تکنیک «اس آی ال» نیست؟ ص 52

الف- هر شرکت کننده در سکوت ایده های خود را در مورد مسئله خلق می کند

ب- هریک از اعضاء ایده ای را با صدای بلند می خواند.

ج- اعضای دیگر سعی می کنند ایده خود را با ایده خوانده شده در قالب یک ایده ترکیب کنند.

د- اعضاء حق ندارند با یکدیگر صحبت کنند

52- کدامیک از موارد ذیل جزء تکنیک های استراتژی تبلیغات جودویی نیست؟ ص 52

الف-  فن سگ خانگی تبلیغات   ب- حرکات سریع پی در پی تبلیغاتی   

ج- شناخت فضای تبلیغات رقابتی   *د- همه موارد

53- درکدام یک از تکنیکهای زیر از سبک های کلاسیک هنری و ادبی استفاده کرده اند ؟ ص 53

*الف- تکنیک تبلیغات کلاسیک    ب- تکنیک تبلیغات مدرن    

ج- تکنیک خیال پردازی     د- تکنیک اعتماد

 

  54- تکنیک های تبلیغات کلاسیک برکدام یک از موارد ذیل استوار نیست؟ ص 53

الف-  تعادل و کمال    ب- الهام از طبیعت و حقیقت نمایی   

ج- الهام از نمونه های عالی    د- الهام از جهان ماوراء

55- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مهم در تبلیغات نوین نمی باشد؟ ص 51

*الف- تکنیک ذهنیت پردازی                         ب- تکنیک گریز از بن بست تبلیغات

ج- تکنیک دادوستد رایگان                            د- تکنیک بازار خالی در تبلیغات

56- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مورد استفاده در تکنیک تبلیغات«دادایستی » نیست؟ ص 54

الف- تکنیک هیچ گرایی                               ب- تکنیک هرج و مرج طلبی

*ج- تکنیک اعتماد به همه                           د – تکنیک هنجار ستیزی و تناقض گویی

57- کدام گزینه در مورد سیستم هوش مصنوعی در تبلیغات صحیح می باشد؟ ص 58

*الف- سیستم هوش مصنوعی سیستمی است هدف گرا که بر پایه دانش تجربه و الگوهای تبلیغات بوجود آمده اند.  

ب- سیستم هوش مصنوعی جهش بزرگی در راه دستیابی بشر به ترفیع بیشتر ایجاد نمی کند.    

ج- این سیستم مصنوعی و هوشمند است

 د – هیچکدام

58- کدام یک از گزینه های زیر بیانگر کاربرد مدل مهندسی معکوس در تبلیغات می باشد؟ ص 58

الف – برای بازاریابی و تشخیص اجزاء متشکله یک تبلیغ تاکید می کند   

ب – گسترش و توسعه امکانات موجود و مهندسی مجدد مورد استفاده قرار می گیرد. 

ج- مهندسی معکوس در تبلیغات کاربرد ندارد.    

*د – گزینه های الف وب

59- شرکت مایکرو سافت برای حفظ سهم بازار خود از کدام تاکتیک تبلیغاتی بیشتر بهره می برد؟ ص 56

الف – تاکتیک تبلیغات دفاع از موقعیت                    * ب – تاکتیک تبلیغات تهاجمی

ج- تاکتیک تبلیغات انتقال                            د – تاکتیک تبلیغات پیشگام

60- عبارت «در عرصه تبلیغات و بازاریابی نباید خود را محدود به استفاده از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات مدرن کرد بلکه باید از تمامی ابزارهای سنتی و غیر سنتی نیز بهره برد» تعریف کدام گزینه است؟ ص 55

*الف- پست مدرن      ب -  تبلیغات اجرایی          ج – پاپ آرت             د- سورئالیستی

61- درکدام یک ازتکنیکهای زیرپیروان به دنبال تحریک ضمیرناخودآگاه مشتریان ورساندن پیام به مخاطبان می شود ؟ ص 54

*الف – تکنیک سورئالیسم     ب – تکنیک پاپ آرت    ج- تکنیک پست مدرن      د – تکنیک داداییست

62– کدام یک از گزینه های زیر تأکید بر(( استراتژی های آینده پژوهی)) در تبلیغات دارد؟ ص 59

الف- که می توان رخدادهای آینده را به صورت محتمل و غیر محتمل تقسیم و تا احتمال رخدادهای مطلوب تبلیغات افزایش یابد.

*ب – می توان از ظهور رخدادهای محتمل نامطلوب جلوگیری کرد.

ج – در واقع پیش بینی رخدادهای تبلیغاتی از عهده کارشناسان خارج می باشد

د – گزینه های الف وب.

نظرات 3 + ارسال نظر
پیام... جمعه 20 دی 1392 ساعت 23:44 http://www.payam125.blogfa.com

تشکر میکنم از استاد مهربون...مرسی از بابت این سوال ها

دبیر جمعه 13 دی 1392 ساعت 18:02

با تشکر از دوستانی که زحمت طراحی سوالات را کشیده بودند

baleeeeeee
100 darsad

ســــــــــلام ، وبـلاگ خــوبی داریــن . خوشــحالـم بهتــون ســـر زدم

ازتـــون دعـــوت میـــکـنم بــه ســــایـت (( فتــوکــــده )) ســر بزنــــید

کارت پستال با قابلیت ارسال - اس ام اس جدید - موزیک های برتر
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
دوسـت داشتیـــد فتــــوکـــده رو در پیـوند هـای وبــلاگ خـود قرار بدید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
با کارت پستال شهادت امام رضا - کریسمس - و آهنگی از مجید خراتها بروزیم
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
شعر های کوتاه عاشقانه و درخواستی خودتون رو برامون ارسـال کنید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
اگر دوست دارید در سایت نویسندگی کنید از تماس با ما اعلام کنید

زمینه همکاری ( طراحی - موزیک - اسمس - متن - آشپزی و ...)
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
شما میتونید فتوکده رو در گوگل جستجو کنید و از این طریق وارد سایت بشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.