توجه:
سلام
1- اگر اشکالی در سوالات یا جواب ها مشاهده کردید فقط و فقط از طریق همین وبلاگ اطلاع رسانی شود
2- طبق دستور آموزش، هر کس در کلاس های هفته بعد و یا احتمالا فوق برنامه که توسط آموزش دانشگاه ترتیب داده می شود شرکت نکند، به منزله غایب محسوب شده و در حضور و غیاب وی موثر خواهد بود.
با تشکر و آرزوی موفقیت برای همه شما
1- اولین کسی که تئوری جامعی برای اقناع وضع کرد چه نام داشت؟ ص3
*الف- ارسطو ب- مک کارتی ج- مک لوهان د- رکس هارلو
2- کدامیک از گزینه های زیر جزء جنبه های اقناع می باشد؟ ص3
الف- منبع ب- پیام ج- احساس مخاطبان * د- همه موارد
3- براساس تئوری یادگیری پیام اقناع کننده باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟ص4
الف- پیام باید توجه گیرنده را جلب کند ب- دلایل پیام باید فهم و درک شود
ج- گیرنده پیام نباید استدلال های پیام را بیاموزد *د- گزینه های الف و ب صحیح می باشد.
4- کدام یک از مسیرهای زیر تعیین کننده مسیر اقناع شدن پیام می باشد؟ ص5
الف- مسیر جانبی و فرعی * ب- مسیر جانبی و مسیر اصلی ج- مسیر جانبی و غیر مستقیم د- هیچکدام
5- کدام یک از عوامل زیر تعیین کننده مسیر اقناع شدن می باشد؟ ص5
*الف- ارتباط موضع به شخص ب- ارتباط مخاطب با مخاطب ج- ارتباط مخاطب با معنی پیام
د- گزینه های الف و ب
6- در رسانه های جمعی شبه واقعیت را چه می نامند؟ص9
الف- افترا و تهمت ب- کنایه و سخن پراکنی ج- گزارش شایع * د- همه موارد
7- کدام گزینه در خصوص میزان اثر بخشی یک گوینده به مخاطبان مؤثر است؟ ص10
الف- قابل اعتماد بودن منبع ب- میزان جذابیت گوینده *ج- گزینه های الف وب د- هیچ کدام
8- از توصیه های زیر در خصوص افزایش اعتبار شخص کدام یک مربوط به توصیه و گفته های دیلنشایدر است؟ ص11
الف- اهداف اولیه پیچیده ای را تعیین کرده و پس اعلام پیروزی کنید.
*ب- نوع نگرش مردم را بفهمد.
ج- وضع محیط را طوری تنظیم کند که با چهره ای که از خود نمی خواهید مطابق باشد.
د- گزینه های الف و ب
9- کدام یک از گزینه های زیر برای الگوهای ساخته شده در رسانه های همگانی مؤثرند؟ ص12
الف- عدم آموزش رفتارهای جدید و نو * ب- آموزش رفتارهای نو
ج- عمل نکردن الگوها به جهت صحت رفتارهای معین د- هیچکدام
10- بازاریان برای سمت دهی به تصمیم مصرف کنندگان از چه هدایت کننده هایی استفاده می کنند؟ص12
الف- بسته بندی، قیمت ب- قیمت و نام جنس ج- شهرت فروشگاه * د- همه موارد
11- برای انتقال یک پیام زنده و روشن چه خصوصیاتی را باید داشته باشیم؟ص13
*الف- از نظر احساس زنده پخش می شود ب- برانگیزنده تصاویر غیر زنده ج- در بردارنده مفهوم د- هیچکدام
12- واژه تبلیغ به چه معناست؟ص15
الف- پخش کردن ب- انشاء کردن ج- پخش و انشاءکردن *د- همه موارد
13- کدام یک از گزینه های زیر جزء اهداف تبلیغات به شمار می رود؟ص15
*الف- دستکاری ادراکات ب- ساختن رفتارهای خاص ج- عدم شکل دهی به برداشتها
د- هیچکدام
14- کدام یک از گزینه های زیر جزءارکان اصلی تبلیغات می باشد؟ص15
الف- پیام – پیام رسان ب- پیام- وسیله ارتباطی ج- وسیله ارتباطی- پیام گیران
*د- هه موارد
15- صنعت چاپ در کدام یک از دوره های زیر پا به عرصه وجود گذاشت؟ص16
*الف- دوران ماقبل بازاریابی ب- دوران ارتباطات انبوه ج- دوران پژوهش د- دوران بعد از بازاریابی
16- بازاریابی یعنی ..... ص17
الف- طور دیگری دیدن، روش بهتری خلق کردن
ب- کارکن، متفاوت باش، پیشرفت کن
ج- روشی است برای رسیدن به وضعیت بهتر ارائه کالا وخدمات موفق
* د- همه موارد
17- عوامل عمده ای که در فرآیند بازاریابی نقش اساسی را بازی می کنند کدام ها هستند؟ص17
الف- کالا و قیمت ب- کالا و توزیع ج- کالا و ترویج * د- همه موارد
18- کدام یک از گزینه های زیر جزء ابزارهای 5 گانه تبلیغات می باشد؟ ص17
*الف- تبلیغات ب- فروشندگی عمومی ج- بازاریابی غیر مستقیم د- روابط عمومی و خصوصی سازی
19- کدام یک از گزینه های زیر بیانگر تعریف تبلیغات است؟ص18
الف- هرگونه عرضه ایده و ارائه و کالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی فرد یا موسسه خاص انجام می دهد که مستلزم پرداخت هزینه نباشد.
*ب- هرگونه عرضه ایده وارائه وکالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی فرد یا موسسه خاص انجام می دهد که مستلزم پرداخت هزینه باشد.
ج- فرآیند استفاده از ارتباط مستقیم برای رسیدن به مصرف کننده و مخاطب
د- فرآیند ایجاد مناسبات مطلوب با جوامع مختلف
20- کدام یک از گزینه های زیر جزء ویژگیهای تبلیغات به شمار می رود؟ ص18
الف- یکسویه بودن ارتباط مخاطب ب- یکسویه بودن ارتباط منبع
ج- عدم توجه به اقناع در شیوه های متعالی تبلیغ *د- گزینه های الف وب
21- تبلیغ آشوب آفرین یا هیجانی یعنی ....... ص19
*الف- در این تبلیغ سعی می شود مخاطب به سوی اهداف معین هدایت شود.
ب- در این تبلیغ سعی می شود منبع در راستای منفعل کردن مخاطب باشد.
ج- در این نوع تبلیغ منبع مشخص و یا نا مشخص است و احتمال دارد اطلاعات پیام نیز درست یا نادرست باشد.
د- در این نوع تبلیغ اطلاعات پیام نادرست و ساختگی می باشد و هدف منبع زدن نیرنگ است.
22- کدام یک از گزینه های زیر جزء ابزارهای تبلیغات تجاری می باشد؟ص20
الف- تلویزیون و پوستر ب- مطبوعات و بروشور ج- رادیو و کاتالوگ * د- همه موارد
23- کدام یک از گزینه های زیر جزءمکان وموقعیت های تبلیغاتی به شمار می رود؟ ص20
الف- جاده ها و اماکن عمومی ب- افراد نامشهور ج- وسایل نقلیه عمومی *د- گزینه های الف وج
24- کدام یک از گزینه های زیر جزءتصمیمات اساسی در حوزه تبلیغ به شمار می رود؟ ص21
الف- هدف اساسی، پول، پیام ب- پول، پیام، رسانه ج- پیام، رسانه،ارزیابی * د- همه موارد
25- کدام یک از گزینه های زیر جزء اولین گام در تهیه اهداف برنامه های تبلیغاتی می باشد؟ ص22
*الف- تعیین هدف تبلیغات ب- ترویج ایده ها، کالا وخدمات
ج- توصیف خدمات موجود د- ترغیب مشتریان به خرید
26- کدام یک از گزینه های زیر جزء مزایای تبلیغ در جامعه به شمار می رود؟ص23
الف- باعث کمبود فروش،سود، اعتبار سازمانی می شود.
ب- باعث عدم تنوع محصول و نو آوری می شود.
*ج- هزینه های حمل و نقل و توزیع را کاهش می دهد. د- باعث ایجاد رقابت نمی شود.
27- کدام یک از گزینه های زیر جزء ویژگیهای منبع پیام به شمار می رود؟ ص25
الف- اعتبار منبع ب- مورد علاقه مخاطب بودن ج- معناردار بودن منبع * د- همه موارد
28- کدام یک از گزینه های زیر جزء مهمترین گام ها در انتخاب رسانه برای هدف تبلیغات می باشد؟ص 26
الف- تصمیم درباره زمانبندی رسانه ب- عدم تعیین سطح پوشش وفراوانی پیام
ج- انتخاب وسیله خاص ناقل پیام *د- گزینه های الف وج
29- کدام یک از گزینه های زیر جزء مزایای تبلیغ در تلویزیون به حساب می آید؟ ص26
الف- جاذبه برای حواس ب- ترکیب صدا و تصویر و حرکت
ج- توجه و پوشش و دسترسی بالا *د- همه موارد
30- کدام یک از گزینه های زیر جزء معایب تبلیغ در رادیو به حساب می آید؟ ص27
الف- سمعی بودن صرف ب- توجه کمتر به آن نسبت به تلویزیون
ج- پخش سریع *د- همه موارد
31- دسترسی سریع و کاملتر به اطلاعات در استفاده از کدام رسانه برای تبلیغ می باشد؟ ص 27
الف- مجله ب- مطبوعات ج- رادیو * د- اینترنت
32- تمهیدات تبلیغ یعنی ..... ص 28
الف- آمادگی ذهنی مخاطب ب- تبیین نتایج تبلیغ ج- تکرار در محور تبلیغ *د- همه موارد
33- کدام یک از گزینه های زیر جزء کارکردهای تبلیغاتی می باشد؟ ص 29
الف- هدف نهایی تبلیغات فروش به مصرف کننده است.
*ب- آگهی بازار های تولیدی پدید می آید.
ج- آگهی رقابت را در تولید بسط وگسترش می دهد.
د- آگهی به طور دائم باعث بهبود کیفیت تولید می شود.
34- در دنیای امروزی تبایغات دارای کدام یک از شرایط واصول زیر است؟ ص 33
الف- اصل متقاعد ساختن ب- اصل وضع رفتار الحاقی
ج- اصل عدم پیوستگی مطلوب * د- گزینه های الف وب
35- کدام یک از گزینه های زیر نشانگر تبلیغات به شیوه عموم می باشد؟ ص 33
الف- تبلیغات غیر تجاری ب- تبلیغات غیر سیاسی
ج- تبلیغات غیر آموزشی *د- تبلیغات اجتماعی، بهداشتی وعملی
36- کدام یک از گزینه های زیر از عوامل دخیل در روان شناسی تبلیغات به شمار می رود؟ ص 33
*الف- تلقین پذیری ب- عدم تداعی معانی وانتقال
ج- اصل پیوستگی مطالب د- هیچکدام
37- رعایت کدام یک از نکات زیر در جهت تأ ثیرگذاری تبلیغات به تفکر ذهنی افراد می تواند مؤثر باشد؟ ص 34
الف- سادگی ،تکرار ،اغراق گویی وبزرگ نمایی ب- تکرار ،اغراق گویی وبزرگ نمایی
ج- اغراق گویی وبزرگ نمایی ،کلی بافی های فریبنده *د- همه موارد
38- کدامیک از موارد ذیل جزء عوامل موفقیت در برگزاری نمایشگاه است؟ص 35
الف- داشتن تقویم نمایشگاهی ب- مدیریت غرفه
ج- سازماندهی رابطان نمایشگاهی *د- تمامی موارد
39- کدام گزینه جزء ابزارهای «اطلاعیه های خبری»به شمار نمی آید؟ص 37
الف- تیزر ب- زیرنویس *ج- آگهی های مطبوعاتی د - آنونس(مخصوص رادیو تلویزیون)
40- مهمترین دستاورد «سفر مطبوعاتی» برای مسئولین روابط عمومی چیست؟ ص 39
الف- جلب رضایت اصحاب رسانه ب- آگاهی از نظرات و دیدگاه خبرنگاران
*ج- حجم قابل توجهی از صفحات مطبوعات را برای درج مطالب بدست می آورند. د- هیچکدام
41- هدف از «معاشرت مطبوعاتی»چیست؟ ص 39
الف- افزایش تبلیغات ب - اطلاع رسانی
*ج- توسعه ارتباطات دوستانه وغیر رسمی د- افکارسنجی
42- بهترین ابزار برای آموزش تبادل نظر و اطلاع رسانی کدام گزینه است؟ ص 40
*الف- برگزاری همایش ب- برگزاری مراسم ج- برگزاری نمایشگاه د- سفر مطبوعاتی
43- مهمترین ویژگی برگزاری جلسات تریبون آزاد بین کارکنان و مدیریت یک سازمان در چیست؟ ص 41
الف- تعامل دوستانه ب- انتقاد از عملکرد مدیریت
ج- بیان دیدگاهها *د- اداره جلسات توسط خود کارکنان
44- کنفرانس مطبوعاتی یعنی.............ص 41
*الف- گفتاری که اطلاعات و اخبار ضروری سازمان به سرعت از طریق رسانه های جمعی به اطلاع عموم برسد.
ب- جلسه ای که فقط از طریق رسانه های مکتوب صورت می گیرد
ج- کنفرانس مطبوعاتی برای پاسخگویی به افکار عمومی در صورت وجود شایعه صورت می گیرد
د- کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه گزارش عملکرد سالیانه یک سازمان به مطبوعات صورت می گیرد.
45- کدام یک از گزینه های زیر جزء محتواو بخش های گزارش سالیانه می باشد؟ ص 42
الف- گزارش مالی ب- توضیح و تشریح عملکرد سازمان در سال گذشته
ج- ارائه گزارش سالیانه به مطبوعات *د- گزینه های الف وب
46- گدام گزینه جزء ویژگی های متن یک سخرانی نیست؟ ص 43
*الف- محتوای متن نباید بر حول یک یا دو مطلب متمرکز شود
ب- متن سخنرانی باید دارای محتوا،انسجام و هدف باشد
ج- روشن و قابل فهم بودن متن سخنرانی
د- متن سخنرانی می بایست متناسب با موقعیت شغلی،تحصیلی و سایر ویژگیهای مخاطبین باشد
47- کدامیک از موارد ذیل جزء اهداف نشریه داخلی محسوب نمی شود؟ ص 44
الف- توسعه و تقویت تفاهم بین مدیریت و پرسنل
ب- تقویت اندیشه های کاری و سازماندهی
ج- پرکردن اوقات فراغت کارکنان
*د- چاپ مقالات ارسالی کارکنان
48- کدام گزینه از ابزارهای «بازاریابی از راه دور» تلقی نمی گردد؟ ص 47
الف- تبلیغات تلویزیونی ب- صفحات وب *ج- بیلبرد های محیطی د- راهنمای تلفن مشاغل
49- در کدام تکنیک از یک منبع دوست داشتنی و قابل اعتماد برای تایید کالا استفاده می شود؟ ص 48
الف- تکنیک موزیکال *ب- تکنیک ارایه تاییدیه
ج- تکنیک داستان گویی د- تکنیک تبلیغ دو تکه
50- کدام تکنیک تبلیغاتی بر جنبه مشکل گشا بودن کالا اشاره می کند؟ ص 49
الف- تکنیک نمای نزدیک ب- تکنیک مقایسه
*ج- تکنیک حل مشکل د- تکنیک روتوسکوب
51- کدامیک از موارد ذیل جزء مراحل تکنیک «اس آی ال» نیست؟ ص 52
الف- هر شرکت کننده در سکوت ایده های خود را در مورد مسئله خلق می کند
ب- هریک از اعضاء ایده ای را با صدای بلند می خواند.
ج- اعضای دیگر سعی می کنند ایده خود را با ایده خوانده شده در قالب یک ایده ترکیب کنند.
د- اعضاء حق ندارند با یکدیگر صحبت کنند
52- کدامیک از موارد ذیل جزء تکنیک های استراتژی تبلیغات جودویی نیست؟ ص 52
الف- فن سگ خانگی تبلیغات ب- حرکات سریع پی در پی تبلیغاتی
ج- شناخت فضای تبلیغات رقابتی *د- همه موارد
53- درکدام یک از تکنیکهای زیر از سبک های کلاسیک هنری و ادبی استفاده کرده اند ؟ ص 53
*الف- تکنیک تبلیغات کلاسیک ب- تکنیک تبلیغات مدرن
ج- تکنیک خیال پردازی د- تکنیک اعتماد
54- تکنیک های تبلیغات کلاسیک برکدام یک از موارد ذیل استوار نیست؟ ص 53
الف- تعادل و کمال ب- الهام از طبیعت و حقیقت نمایی
ج- الهام از نمونه های عالی د- الهام از جهان ماوراء
55- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مهم در تبلیغات نوین نمی باشد؟ ص 51
*الف- تکنیک ذهنیت پردازی ب- تکنیک گریز از بن بست تبلیغات
ج- تکنیک دادوستد رایگان د- تکنیک بازار خالی در تبلیغات
56- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مورد استفاده در تکنیک تبلیغات«دادایستی » نیست؟ ص 54
الف- تکنیک هیچ گرایی ب- تکنیک هرج و مرج طلبی
*ج- تکنیک اعتماد به همه د – تکنیک هنجار ستیزی و تناقض گویی
57- کدام گزینه در مورد سیستم هوش مصنوعی در تبلیغات صحیح می باشد؟ ص 58
*الف- سیستم هوش مصنوعی سیستمی است هدف گرا که بر پایه دانش تجربه و الگوهای تبلیغات بوجود آمده اند.
ب- سیستم هوش مصنوعی جهش بزرگی در راه دستیابی بشر به ترفیع بیشتر ایجاد نمی کند.
ج- این سیستم مصنوعی و هوشمند است
د – هیچکدام
58- کدام یک از گزینه های زیر بیانگر کاربرد مدل مهندسی معکوس در تبلیغات می باشد؟ ص 58
الف – برای بازاریابی و تشخیص اجزاء متشکله یک تبلیغ تاکید می کند
ب – گسترش و توسعه امکانات موجود و مهندسی مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.
ج- مهندسی معکوس در تبلیغات کاربرد ندارد.
*د – گزینه های الف وب
59- شرکت مایکرو سافت برای حفظ سهم بازار خود از کدام تاکتیک تبلیغاتی بیشتر بهره می برد؟ ص 56
الف – تاکتیک تبلیغات دفاع از موقعیت * ب – تاکتیک تبلیغات تهاجمی
ج- تاکتیک تبلیغات انتقال د – تاکتیک تبلیغات پیشگام
60- عبارت «در عرصه تبلیغات و بازاریابی نباید خود را محدود به استفاده از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات مدرن کرد بلکه باید از تمامی ابزارهای سنتی و غیر سنتی نیز بهره برد» تعریف کدام گزینه است؟ ص 55
*الف- پست مدرن ب - تبلیغات اجرایی ج – پاپ آرت د- سورئالیستی
61- درکدام یک ازتکنیکهای زیرپیروان به دنبال تحریک ضمیرناخودآگاه مشتریان ورساندن پیام به مخاطبان می شود ؟ ص 54
*الف – تکنیک سورئالیسم ب – تکنیک پاپ آرت ج- تکنیک پست مدرن د – تکنیک داداییست
62– کدام یک از گزینه های زیر تأکید بر(( استراتژی های آینده پژوهی)) در تبلیغات دارد؟ ص 59
الف- که می توان رخدادهای آینده را به صورت محتمل و غیر محتمل تقسیم و تا احتمال رخدادهای مطلوب تبلیغات افزایش یابد.
*ب – می توان از ظهور رخدادهای محتمل نامطلوب جلوگیری کرد.
ج – در واقع پیش بینی رخدادهای تبلیغاتی از عهده کارشناسان خارج می باشد
د – گزینه های الف وب.
تشکر میکنم از استاد مهربون...مرسی از بابت این سوال ها
با تشکر از دوستانی که زحمت طراحی سوالات را کشیده بودند
baleeeeeee
100 darsad
ســــــــــلام ، وبـلاگ خــوبی داریــن . خوشــحالـم بهتــون ســـر زدم
ازتـــون دعـــوت میـــکـنم بــه ســــایـت (( فتــوکــــده )) ســر بزنــــید
کارت پستال با قابلیت ارسال - اس ام اس جدید - موزیک های برتر
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
دوسـت داشتیـــد فتــــوکـــده رو در پیـوند هـای وبــلاگ خـود قرار بدید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
با کارت پستال شهادت امام رضا - کریسمس - و آهنگی از مجید خراتها بروزیم
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
شعر های کوتاه عاشقانه و درخواستی خودتون رو برامون ارسـال کنید
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
اگر دوست دارید در سایت نویسندگی کنید از تماس با ما اعلام کنید
زمینه همکاری ( طراحی - موزیک - اسمس - متن - آشپزی و ...)
ــــــــــــــ ــــــــــــ ـ ـــــــــ
شما میتونید فتوکده رو در گوگل جستجو کنید و از این طریق وارد سایت بشید