سوالات جزوه اقناع و تبلیغ

1- مبانی اقناع در حدود یک قرن براساس کدام مورد توسط اقناع کنندگان حرفه­ای به کار می­رود؟

الف) منبع                  ب) روانکاوی              ج) رویکرد شناختی                د) تئوری یادگیری

2- اولین کسی که تئوری جامعی برای اقناع وضع کرد چه کسی بود؟

الف) بقراط                  ب) ارسطو                ج) سقراط                           د) فارابی   

3- به کار بردن ادله­ای که حاکی از ترتیب منطقی باشد چه چیزی نامیده می­شود؟

الف) پیام                    ب) منبع                  ج) احساس مخاطبان             د) پذیرش

4- صنعت چاپ در کدام یک از دوره های زیر پا به عرصه وجود گذاشت؟

الف- دوران ماقبل بازاریابی                    ب- دوران ارتباطات انبوه

ج- دوران پژوهش                                د- دوران بعد از بازاریابی

5- کدام یک از گزینه های زیر جزء ابزارهای 5 گانه تبلیغات می باشد؟

الف- تبلیغات                                    ب- فروشندگی عمومی

ج- بازاریابی غیر مستقیم                    د- روابط عمومی و خصوصی سازی

6- تبلیغ آشوب آفرین یا هیجانی یعنی .......

الف- در این تبلیغ سعی می شود مخاطب به سوی اهداف معین هدایت شود.

ب- در این تبلیغ سعی می شود منبع در راستای منفعل کردن مخاطب باشد.

ج- در این نوع تبلیغ منبع مشخص و یا نا مشخص است و احتمال دارد اطلاعات پیام نیز درست یا نادرست باشد.

د- در این نوع تبلیغ اطلاعات پیام نادرست و ساختگی می باشد و هدف منبع زدن نیرنگ است.

7- کدام یک از گزینه های زیر جزء اولین گام در تهیه اهداف برنامه های تبلیغاتی می باشد؟

الف- تعیین هدف تبلیغات                ب- ترویج ایده ها، کالا وخدمات

ج- توصیف خدمات موجود                د- ترغیب مشتریان به خرید

8- کدام یک از گزینه های زیر جزء مزایای تبلیغ در جامعه به شمار می رود؟

الف- باعث کمبود فروش،سود، اعتبار سازمانی می شود.

ب- باعث عدم تنوع محصول و نو آوری می شود.

ج- هزینه های حمل و نقل و توزیع را کاهش می دهد.

د- باعث ایجاد رقابت نمی شود.

9- دسترسی سریع و کاملتر به اطلاعات در استفاده از کدام رسانه برای تبلیغ می باشد؟

الف- مجله             ب- مطبوعات                 ج- رادیو                     د- اینترنت

10- کدام یک از گزینه های زیر جزء کارکردهای تبلیغاتی می باشد؟

الف- هدف نهایی تبلیغات فروش به مصرف کننده است.

ب- آگهی بازار های تولیدی پدید می آید.

ج- آگهی رقابت را در تولید بسط وگسترش می دهد.

د- آگهی به طور دائم باعث بهبود کیفیت تولید می شود.

11- کدام یک از گزینه های زیر نشانگر تبلیغات به شیوه عموم می باشد؟

الف- تبلیغات غیر تجاری                       ب- تبلیغات غیر سیاسی

ج- تبلیغات غیر آموزشی                       د- تبلیغات اجتماعی، بهداشتی وعملی

12- کدام گزینه جزء ابزارهای «اطلاعیه های خبری» به شمار نمی آید؟

الف- تیزر         ب- زیرنویس           ج- آگهی های مطبوعاتی           د - آنونس(مخصوص رادیو تلویزیون)

13- هدف از «معاشرت مطبوعاتی»چیست؟

الف- افزایش تبلیغات                                      ب - اطلاع رسانی

ج- توسعه ارتباطات دوستانه و غیر رسمی         د- افکارسنجی

14- تداوم سبک در تبلیغات به چه معناست؟

الف) باید در مشتری احساس مثبت ایجاد کند.          

ب) باید در یک دوره طولانی حفظ گردد و از تغییرات شدید سبک خودداری کند.

ج) همخوانی با دنیای مشتری 

د) باید شفاف و گویا باشد.

                                                                       

15- جامع ترین تحلیل از تلویزیون را تا به امروز چه کسی بیان نموده است.

الف) جرج گرنبر           ب) الن دکرتنک                    ج) الن برشید                      د) ونس پارکاد

16- نحوه ارائه شبه واقعیت به چه صورتی در جامعه شناخته می­شود؟

الف) پیام جذاب          ب) پیام طولانی                   ج) پیام کوتاه                        د) پیام زنده 

17- تبلیغات از چه زمانی به وجود آمد؟

الف) بعد از ایجاد صنعت چاپ                                ب) قبل از ایجاد صنعت چاپ

ج) اوایل قرن 18                                                د) دوران قبل از بازاریابی

18- تبلیغات تلویزیونی در چه سالی ایجاد گردید؟

الف) 1885              ب) 1961                           ج) 1945                               د) 1940

19- نخستین شرکتهای تبلیغاتی در ایران در چه سالی تأسیس شد؟

الف) 1318             ب) 1320                           ج) 1335                                د) 1337

20- چهار عامل مهم در بازاریابی کدامها می­باشند؟

الف) تبلیغ – توزیع – پیشبرد فروش – قیمت                    ب) کالا – تبلیغ – بازاریابی – ترویج

ج) کالا – قیمت – توزیع – ترویج                                     د) ترویج – کالا – بازاریابی – تبلیغ

21- استفاده از ارتباط مستقیم در جهت رسیدن به مصرف کننده و مخاطب چه نامیده می­شود؟

الف) پیشبرد فروش         ب) فروشندگی شخصی         ج) بازاریابی مستقیم            د) تبلیغات

22- در کدام تبلیغ تلاش در راستای منفعل کردن مخاطب است؟

الف) تبلیغ خاکستری         ب) تبلیغ سفید              ج) تبلیغ هیجانی             د) تبلیغ وحدت بخش 

23- در کدام تبلیغ مخاطب به سوی اهداف معیّن هدایت می­شود؟

الف) آشوب آفرین               ب) وحدت بخش              ج) تبلیغ سفید                  د) تبلیغ سیاه 

24- متداول ترین و رایج ترین تبلیغات که برد وسیعی دارند کدام تبلیغات می­باشند؟

الف) برشور و کاتالوگ         ب) رادیو                        ج) مطبوعات                    د) تلویزیون

25- جاده ها و اماکن عمومی جزء کدامیک از تبلیغات می­باشند؟

الف) تبلیغات غیرمستقیم                                   ب) موقعیتهای تبلیغاتی

ج) تبلیغات مستقیم                                          د) ابزارهای تبلیغاتی

26- اولین گام در تهیه برنامه تبلیغاتی چیست؟               

الف) مشخص کردن اهداف تبلیغ                         ب) ترویج ایده ها

ج) پرداخت وجه                                               د) شرح چگونگی کاربرد محصول

27- یکی از مهمترین مزایای تبلیغات کدامیک می­باشد؟

اطلاع رسانی درباره محصول جدید                 ب) توصیف خدمات موجود

ج) حفظ یا تداوم مشتری                             د) ایجاد رقابت

28- عنصر کلیدی در تبلیغات چیست؟

الف) رقابت                ب) خلاقیت                         ج) تنوع                              د) برخورد

29- در کدام روش شرکتها درصد مشخصی از فروش یا پیش فروش آنهاست؟

الف) روش در حد استطاعت                                    ب) روش درصدی از فروش

ج) برابری با رقبا                                                   د) روش رتبه بندی

30- ترکیب صدا، تصویر، حرکت از مزایای تبلیغ در کدام رسانه می­باشد؟

الف) رادیو                    ب) مجلّات                            ج) تلویزیون                      د) اینترنت

31- کدام یک از موارد زیر از اهداف تبلیغات محسوب می­شود؟

الف) آگاه کردن مشتری از محصول جدید                 ب) برگزاری همایش

ج) تکنیک موزیکال                                              د) تکنیک شک به همه چیز

32- اغراق، موقعیت شناسی و تکرار جزء کدامیک از وجوه تبلیغات می­باشد؟

الف) ارزیابی               ب) تمهیدات تبلیغ                    ج) قواعد تبلیغات                 د) وسعت تبلیغات

33- سرعت، مداومت، وسعت و تنوع جزء کدامیک از جنبه های تبلیغات است؟

الف) ارزیابی تبلیغ        ب) تمهیدات تبلیغ                   ج) چهارچوب تبلیغ                د) هدف تبلیغ

34- کفایت و قابل اعتماد بودن جزء کدامیک از ویژگیهای پیام رسان می­باشد؟

الف) اعتبار                ب) وسیله ارتباطی                  ج) جذابیت                         د) ماهیت پیام

35- کدام یک از گزینه های زیر جزء مهمترین گام ها در انتخاب رسانه برای هدف تبلیغات می باشد؟

الف- تصمیم درباره زمانبندی رسانه                   ب- عدم تعیین سطح پوشش وفراوانی پیام

ج- انتخاب وسیله خاص ناقل پیام                     د- توجه و پوشش و دسترسی بالا

36- کدام یک از گزینه های زیر جزء معایب تبلیغ در رادیو به حساب نمی آید؟

الف- سمعی بودن صرف                               ب- توجه کمتر به آن نسبت به تلویزیون

ج- پخش سریع                                           د- جاذبه برای حواس  

37- کدام گزینه از ویژگی های روش شرطی روشی نیست؟

الف) ترفند خاصی است برای تحریک مردم       

ب) استفاده از چهره ها و شرایطی که مثبت، شاد و زنده برای تبلیغ محصول

ج) اثبات و معرفی محصول 

د) این کار را به این شرط انجام می دهم که...

38- کدامیک از گزینه های زیر از توصیه های بازاریابی گردشگری محسوب نمی­شود؟

الف) تعیین نظام ارتباطات بازاریابی یکپارچه گردشگری

ب) بررسی وضعیت تقاضا در مورد گردشگری ایران

ج) شفاف سازی دیدگاهها و راهبرد گردشگری ایران

د) استخدام خود گردشگران به عنوان مبلّغ

39- اولین مؤسسه تبلیغاتی در چه سالی، کجا و توسط چه کسی گشوده شد؟

الف) 1843 در فیلادلفیا توسط وسنی پالمر             ب) 1848 در آتن توسط وسن پارکاد

ج) 1850 در توکیو توسط ارنست دیکتر                   د) 1859 در مسکو توسط الن دکرتنک

40- عصر اقناع ما انباشته از چه پیامهایی می­باشد؟

الف) پیامهای بلند و گیرا                                      ب) پیامهای کوتاه و تصویری

ج) پیامهای کوتاه، گیرا و اغلب تصویری                    د) پیام های تصویری موزیکال

41- شرکت مایکرو سافت برای حفظ سهم بازار خود از کدام تاکتیک تبلیغاتی بیشتر بهره می برد؟

الف – تاکتیک تبلیغات دفاع از موقعیت                     ب – تاکتیک تبلیغات تهاجمی

ج- تاکتیک تبلیغات انتقال                                     د – تاکتیک تبلیغات پیشگام

42- عبارت «در عرصه تبلیغات و بازاریابی نباید خود را محدود به استفاده از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات مدرن کرد بلکه باید از تمامی ابزارهای سنتی و غیر سنتی نیز بهره برد» تعریف کدام گزینه است؟

الف- پست مدرن                ب - تبلیغات اجرایی               ج – پاپ آرت                 د- سورئالیستی

43- درکدام یک ازتکنیکهای زیرپیروان به دنبال تحریک ضمیرناخودآگاه مشتریان ورساندن پیام به مخاطبان می شود ؟

الف– تکنیک سورئالیسم         ب– تکنیک پاپ آرت      ج- تکنیک پست مدرن         د– تکنیک داداییست

44- درکدام یک از تکنیکهای زیر از سبک های کلاسیک هنری و ادبی استفاده کرده اند؟

الف- تکنیک تبلیغات کلاسیک             ب- تکنیک تبلیغات مدرن     

ج- تکنیک خیال پردازی                  د- تکنیک اعتماد

45- تکنیک های تبلیغات کلاسیک برکدام یک از موارد ذیل استوار نیست؟

الف- تعادل و کمال                             ب- الهام از طبیعت و حقیقت نمایی

ج- الهام از نمونه های عالی                د- الهام از جهان ماوراء

46- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مهم در تبلیغات نوین نمی باشد؟

الف- تکنیک ذهنیت پردازی                   ب- تکنیک گریز از بن بست تبلیغات

ج- تکنیک دادوستد رایگان                    د- تکنیک بازار خالی در تبلیغات

47- کدام یک از گزینه های زیر جزء تکنیک های مورد استفاده در تکنیک تبلیغات«دادایستی» نیست؟

الف- تکنیک هیچ گرایی                       ب- تکنیک هرج و مرج طلبی      

ج- تکنیک اعتماد به همه                      د - تکنیک هنجار ستیزی و تناقض گویی

48- کدامیک از موارد ذیل جزء اهداف نشریه داخلی محسوب نمی شود؟

الف- توسعه و تقویت تفاهم بین مدیریت و پرسنل            ب- تقویت اندیشه های کاری و سازماندهی

ج- پرکردن اوقات فراغت کارکنان                                   د- چاپ مقالات ارسالی کارکنان

49- کدام گزینه از ابزارهای «بازاریابی از راه دور» تلقی نمی گردد؟

الف- تبلیغات تلویزیونی       ب- صفحات وب           ج- بیلبردهای محیطی       د- راهنمای تلفن مشاغل

50- در کدام تکنیک از یک منبع دوست داشتنی و قابل اعتماد برای تایید کالا استفاده می شود؟

الف- تکنیک موزیکال     ب- تکنیک ارایه تاییدیه        ج- تکنیک داستان گویی         د- تکنیک تبلیغ دو تکه

51- کدام تکنیک تبلیغاتی بر جنبه مشکل گشا بودن کالا اشاره می کند؟

الف- تکنیک نمای نزدیک        ب- تکنیک مقایسه       ج- تکنیک حل مشکل          د- تکنیک روتوسکوب

52- کدامیک از موارد ذیل جزء مراحل تکنیک «اس آی ال» نیست؟

الف- هر شرکت کننده در سکوت ایده های خود را در مورد مسئله خلق می کند

ب- هریک از اعضاء ایده ای را با صدای بلند می خواند.

ج- اعضای دیگر سعی می کنند ایده خود را با ایده خوانده شده در قالب یک ایده ترکیب کنند.

د- اعضاء حق ندارند با یکدیگر صحبت کنند

نظرات 8 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 7 تیر 1393 ساعت 08:34

سلام استاد عزیز
ممنون از شما، فقط استاد تو امتحان سوال 8 و چندتا از سوالا کلا جواب درست نبود بینشون! میشه لطف کنین اونارو درنظر نگیرین!؟
لطفا

سمیرا پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 12:32

سلام استاد ممنون از زحمات شما در طول زمستان، بهار، و الان هم که تابستون با ما بودین و از صحبت های شما استفاده کردیم. بسیار تشکر میکنم.

سیمااسماعیل زاده جمعه 30 خرداد 1393 ساعت 23:24

با سلام وخسته نباشیداستادفقط ازاین سوالات توامتحان میدید یا سوال تشریحی هم میدین؟

kazemi پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 11:42 http://mojsalmas.blogfa.com

سلام و آرزوی توفیق برای حضرتعالی

سوالات اصول و فنون مذاکره عالی بود. سپاس

توحید رحیمی پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 11:40

سلام استاد

با تشکر از سوالات خوب اصول و فنون مذاکره ولی بنده جواب سولات را هم در خود برگه امتحان و هم در پاسخانه جواب دادم.

رضا صمدی سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 12:21

سلام
با تشکر ا زحمات شما در طول ترم . خسته نباشید ممنون.

با سپاس
رضا صمدی

salam

صفیلو سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 10:40

سلام استاد وقت بخیر
ممنون و متشکریم از این همه صبر ومهربونی که بهمون کردین و زحمتهایی که برامون کشیدی ایشالا که ترمهای بعدی هم با شما درس داشته باشیم.
براتون آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی از خداوند منان خواستاریم...

salam

سیما دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 17:05

سلام استادعزیز باتشکر از زحمات شما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.