نمونه سوالات ارتباط با رسانه

سوالات تستی: هر سوال 0.5 نمره

1- رکن اصلی اطلاع رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو .......................... می باشد.

 

الف: اعتماد سازی                                                            ب: جریان سازی

ج: تولید خبر شفاف                                                           د: توجه به زمان انتشار خبر

                  

2- روابط عمومی باید در خدمت ................. و........................ باشد.

 

الف: شفاف سازی- ارائه اطلاعات قابل قبول به مخاطب

ب: سرپوش گذاشتن بر حقایق- تحقق اهداف مدیران سازمان

ج: ارائه پاسخ به خبرنگاران- جلوگیری از شایعه

د: جلوگیری از شکل گیری انتقاد علیه سازمان- رفع سوء مدیریت ها و ضعف ها

 

3- شایعه به طر کلی محصول .................. و .................. است.

 

الف: نیاز به اطلاعات- ابهام                         ب: فقدان رسانه معتبر- ابهام

ج: دروغ پردازی- حسادت رقبا                     د: فقدان اخلاق حرفه ای در رقبا- نیاز به اطلاعات

 

4- روزنامه نگاران .......... می توانند بدترین دوستان روابط عمومی ها باشند.

 

الف: مطلع و منطقی                ب: دنباله رو              ج: احساساتی و جنجالی          د: جامعه گرا          

 

5- ............ یکی از زمینه هایی است که ارتباط نظام مند و انتظارات منطقی رسانه ها از روابط عمومی را در پی می آورد.

 

الف: نظرسنجی                                                ب: ارزیابی عملکرد و تحلیل محتوای رسانه ها

ج: اطلاعات میدانی از اخبار سازمان                       د: ایجاد تعامل منطقی و سازنده با رسانه ها

 

6- .............. آخرین مرحله ارتباطی به معنای شناسایی آثار و نتایج اجتماعی و کارکرد وسایل ارتباطی در زندگی جمعی انسان ها است.

الف: آثار زودرس و دیررس پیام                            ب: تحلیل محتوای رسانه های اجتماعی

ج: ارزیابی تاثیر اجتماعی پیام                               د: مخاطب شناسی

 

7- توجه به کدام گزینه به افزایش آگاهی مردم و انعکاس حداکثری اخبار نخواهد انجامید؟

 

الف: عناصر اصلی خبر                                    ب: پرهیز از اخبار شخصیت مدار

ج: پرهیز از حواشی کم اهمیت                             د: پوشش ریز به ریز اتفاقات سازمان

 

8- کدام گزینه از اخبار ابتکاری نیست؟

الف: تشابه                    ب: تعمیم                      ج: تغییر                د: تعمیم

 

سوالات جای خالی (هر جای خالی 0.5 نمره دارد)

 

9- یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط عمومی، .............................. مخاطبان از طریق ................ می باشد که به تبع آن بخشی به نام ................... در چارت خود دارند.

 

 

10- در هنگام تهیه جوابیه، ..........................، ........................ و .......................... الزامی است.

 

 

11- تهیه جوابیه برای رسانه ها در قالب .....................، ..........................، ..................... صورت می گیرد.

 

 

سوالات تشریحی:

 

12- 4 نمونه از راهکارهای موفق ارتباطی روابط عمومی با رسانه را بنویسید. (2 نمره)

 

13- براساس نمودار تشکیلاتی،  اداره ارتباط با رسانه ها از چند بخش اصلی و فرعی تشکیل شده است (کامل نام ببرید)( 1.5 نمره)

 

14- تحلیل محتوای رادیو و تلویزیون از چند بعد مورد بررسی قرار می گیرد؟ (1.5 نمره)

 

15- خط مشی رسانه ای، استراتژی رسانه ای و هدف استراتژی را شرح دهید. (1.5 نمره)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.