سوالات تستی: هر سوال 0.5 نمره
1- رکن اصلی اطلاع رسانی و پذیرش آن از سوی مخاطبان در گرو .......................... می باشد.
الف: اعتماد سازی ب: جریان سازی
ج: تولید خبر شفاف د: توجه به زمان انتشار خبر
2- روابط عمومی باید در خدمت ................. و........................ باشد.
الف: شفاف سازی- ارائه اطلاعات قابل قبول به مخاطب
ب: سرپوش گذاشتن بر حقایق- تحقق اهداف مدیران سازمان
ج: ارائه پاسخ به خبرنگاران- جلوگیری از شایعه
د: جلوگیری از شکل گیری انتقاد علیه سازمان- رفع سوء مدیریت ها و ضعف ها
3- شایعه به طر کلی محصول .................. و .................. است.
الف: نیاز به اطلاعات- ابهام ب: فقدان رسانه معتبر- ابهام
ج: دروغ پردازی- حسادت رقبا د: فقدان اخلاق حرفه ای در رقبا- نیاز به اطلاعات
4- روزنامه نگاران .......... می توانند بدترین دوستان روابط عمومی ها باشند.
الف: مطلع و منطقی ب: دنباله رو ج: احساساتی و جنجالی د: جامعه گرا
5- ............ یکی از زمینه هایی است که ارتباط نظام مند و انتظارات منطقی رسانه ها از روابط عمومی را در پی می آورد.
الف: نظرسنجی ب: ارزیابی عملکرد و تحلیل محتوای رسانه ها
ج: اطلاعات میدانی از اخبار سازمان د: ایجاد تعامل منطقی و سازنده با رسانه ها
6- .............. آخرین مرحله ارتباطی به معنای شناسایی آثار و نتایج اجتماعی و کارکرد وسایل ارتباطی در زندگی جمعی انسان ها است.
الف: آثار زودرس و دیررس پیام ب: تحلیل محتوای رسانه های اجتماعی
ج: ارزیابی تاثیر اجتماعی پیام د: مخاطب شناسی
7- توجه به کدام گزینه به افزایش آگاهی مردم و انعکاس حداکثری اخبار نخواهد انجامید؟
الف: عناصر اصلی خبر ب: پرهیز از اخبار شخصیت مدار
ج: پرهیز از حواشی کم اهمیت د: پوشش ریز به ریز اتفاقات سازمان
8- کدام گزینه از اخبار ابتکاری نیست؟
الف: تشابه ب: تعمیم ج: تغییر د: تعمیم
سوالات جای خالی (هر جای خالی 0.5 نمره دارد)
9- یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط عمومی، .............................. مخاطبان از طریق ................ می باشد که به تبع آن بخشی به نام ................... در چارت خود دارند.
10- در هنگام تهیه جوابیه، ..........................، ........................ و .......................... الزامی است.
11- تهیه جوابیه برای رسانه ها در قالب .....................، ..........................، ..................... صورت می گیرد.
سوالات تشریحی:
12- 4 نمونه از راهکارهای موفق ارتباطی روابط عمومی با رسانه را بنویسید. (2 نمره)
13- براساس نمودار تشکیلاتی، اداره ارتباط با رسانه ها از چند بخش اصلی و فرعی تشکیل شده است (کامل نام ببرید)( 1.5 نمره)
14- تحلیل محتوای رادیو و تلویزیون از چند بعد مورد بررسی قرار می گیرد؟ (1.5 نمره)
15- خط مشی رسانه ای، استراتژی رسانه ای و هدف استراتژی را شرح دهید. (1.5 نمره)